ΚΑΝΑΡΙΝΙΑ Γενικές Πληροφορίες

Καναρίνια τα μελωδικότερα ωδικά πουλιά

Τα καναρίνια ένα από τα πιο κοινά ωδικά πτηνά αλλά και το μελωδικότερο όλων είναι μια άριστη συντροφιά που προσαρμόζεται πολύ εύκολα σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
Σκληραγωγημένο, καλή παρέα. Ενδιαφέρον να το παρακολουθείτε. Εύκολο να το περιποιείστε και ανέξοδο για να το έχετε.
ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ:
  • Παρέα - να ζει με άλλα καναρίνια σε σπιτάκι των πουλιών
  • Ισορροπημένη δίαιτα που να αποτελείται από καλή ποιότητα μίγμα για καναρίνια (να φυλάγεται σε αεροστεγές κουτί μακριά από σκόνη, μύγες και ποντίκια).
  • Σπόροι οι οποίοι πέρασαν από κόσκινο για να απαλλαγούν από ανεπιθύμητη σκόνη.
  • Φρέσκια τροφή όπως μαρούλι, καρότα και μήλα (όλα πλυμένα). Χρειάζονται επίσης μικρό χόρτο, φύλλα πικραλίδας, watercress ή γαϊδουράγκαθο το οποίο μπορεί να κρεμαστεί από την οροφή του κλουβιού.
  • Πετραδάκι που το βοηθά για τη χώνευση Κόκαλο της σουπιάς.
  • Συνεχή παροχή φρέσκου πόσιμου νερού.
  • Μεγάλο σπιτάκι για πουλιά, ασφαλές από αρπακτικά, με χώρους για να κοιμούνται και να προφυλάγονται από το κρύο, ρεύματα και απευθείας από ακτίνες του ήλιου.
  • Να βάλετε κλωνιά και κλαδάκια και άλλη βλάστηση μέσα στο σπιτάκι των πουλιών για να δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον μέρος για να ζουν.
  • Πέρκες από χλωρά κλαδιά, που κόψαμε από φρουτόδενδρα
  • Νερό για μπάνιο
  • Συχνό καθάρισμα του χώρου που ζουν
  • Καθημερινή άσκηση
  • Προσεκτική και ευαίσθητη περιποίηση
  • Να το πηγαίνετε στο κτηνίατρο όταν αρρωστήσει
  • Κάποιος να το φροντίζει όταν είσαστε διακοπές
  • Το χρόνο σας και το ενδιαφέρον σας για όλη του τη του ζωή
Συμπληρωματικές πληροφορίες για τα καναρίνια
Διάρκεια ζωής
Μέσος όρος 5-6 χρόνια
Σεξουαλική Ωρίμανση
2 χρόνια
Αναπαραγωγή
Δεν πρέπει να αναπαράγονται εκτός σε σπίτια στα οποία υπάρχει εγγύηση υψηλής υγιεινής και φροντίδα γι’ αυτά.
Αριθμός των νεογνών
1-6
Επώαση
14 μέρες. Μετά από 21 μέρες τα πουλάκια είναι έτοιμα να αφήσουν την φωλιά τους.
Μεταχείριση
Να το κρατούμε όσο πιο λίγο μπορούμε. Πρέπει να το κλείνετε μέσα στο χέρι σας, σφικτά αλλά τρυφερά, με το κεφάλι να στηρίζεται μεταξύ του πρώτου και δεύτερου δάκτυλου. Ο αντίχειρας και τα άλλα δάκτυλα να συγκρατούν τα φτερά.
ΠΟΤΕ ΜΗ ΣΦΙΓΓΕΤΕ ΤΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ.

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΝΑΡΙΝΙΩΝ

Υπάρχουν τρείς διαγωνιζόμενες κατηγορίες καναρινιών που είναι αναγνωρισμένες από την Διεθνή Ορνιθολογική Ομοσπονδία (C.O.M.):
Α: Φωνής
Β: Χρώματος
Γ: Τύπου



Mεθόδοι Εκπαίδευσης και Νότες του Timbrado από kon.ts116
Μεγάλο ποσοστό ανθρώπων παραδέχεται ότι το κελάιδισμα του Timbrado είναι κάτι μαγικό.
Το Timbrado είναι ένα καναρίνι φωνής με απίστευτα χαρακτηριστικά, ανθεκτικό, δυνατό, προσαρμόσιμο και υγιές. Μέσα στους δύο πρώτους μήνες της ζωής του, ο νεαρός τενόρος ξεκινά μια τραγουδιστική καριέρα η οποία μπορεί να διαρκέσει μια δεκαετία ή και περισσότερο.


Το πρώτο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η γενετική. Το τραγούδι που εκφράζεται από τα αρσενικά πουλιά αρχίζει από τη γέννησή τους. Η σωματική διάπλαση τους λαμβάνει θέση με την γενικότερη ανάπτυξη του οργανισμού. Τα τραγούδια που ακούνε θα επηρεάσουν τα τραγούδια που θα τραγουδήσουν αργότερα. Αυτή η "λήψη" των τραγουδιών γίνεται ακουστικά, αλλά η πραγματική ακρόαση συμβαίνει στον εγκέφαλο.
Μια ορισμένη περιοχή του εγκεφάλου, το ''ανώτερο φωνητικό κέντρο'' γίνεται μεγαλύτερο, και η αύξηση αυτή συνεχίζεται έως ότου το πουλί είναι 7 - 8 μηνών,ίσως και παραπάνω. Η διεύρυνση αυτή γίνεται με την αύξηση της παραγωγής της τεστοστερόνης. Το μέγεθος αυτής της περιοχής του εγκεφάλου καθορίζει εάν το πουλί μπορεί να τραγουδήσει ένα ευρύ ή περιορισμένο ρεπερτόριο.

Το καναρίνι φωνής κληρονομεί τέσσερα (4) πολύ σημαντικά στοιχεία όσο αφορά το τραγούδι του:

1. Tην επιθυμία ή την προδιάθεση για να τραγουδήσει (ονομάζεται επίσης "ελευθερία του τραγουδιού").

2. Τα κληρονομικά προτερήματα που υπάρχουν γενικά στο αναπνευστικό σύστημα και από την λειτουργία του κάθε τμήματος αυτού δηλ.: το στόμα, τη γλώσσα τη σύριγγα, τις φωνητικές χορδές, το μυϊκό σύστημα που στηρίζει τις φωνητικές χορδές, οι πνεύμονες, οι αερόσακοι κλπ.

3. Τις νευρολογικές και ψυχολογικές συνιστώσες, συμπεριλαμβανομένων του ''ανώτερου φωνητικού κέντρου'' και την ικανότητα του πουλιού να μάθει να τραγουδάει το τραγούδι που ακούει από άλλα πουλιά (δασκάλους) δια μέσω της επανάληψης.

4. Ιδιαίτερα συστατικά μελωδίας (συγκεκριμένες περιόδους τραγουδιού, νότες, ρεπερτόριο) που είναι ξεχωριστά σε διαφορετικές γραμμές τραγουδιού.

Το Timbrado που θα συμμετέχει σε διαγωνισμούς έχει υποχρεωθεί σε αυστηρή προετοιμασία. Γενικώς το timbrado δεν είναι ένα πουλί που θα πρέπει να καλύπτεται ή να παραμένει στο σκοτάδι κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του όπως το Waterslager. Μόνο όταν το νεαρό πουλί αναπτύξει το πλήρες τραγούδι του , μπορεί μέσα στο πλαίσιο προετοιμασίας να καλύπτεται και να ανοίγεται έτσι ώστε να αποδώσει τα μέγιστα στις συνθήκες του διαγωνισμού, όπως θα δούμε παρακάτω. Τα πουλιά πρέπει να συνηθίσουνε στην παρουσία του ανθρώπου, και πρέπει να τα πλησιάζουμε σταδιακά τόσο κοντά, όσο θα τα πλησιάσει ο κριτής κατά την διάρκεια του διαγωνισμού. Επίσης, μαθαίνουμε στα νεαρά πουλιά να τραγουδούν την στιγμή που έχουμε επιλέξει. Παρακάτω θα εξηγήσουμε τους τρόπους εκπαίδευσης.

Σε γενικές γραμμές ένας εκτροφέας για να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα πρέπει μεταξύ των άλλων να έχει στην διάθεση του και τα ακόλουθα:

Έναν άριστο δάσκαλο τραγουδιστή (επιρροή από το περιβάλλον)
Νεαρούς τραγουδιστές με κληρονομικά χαρίσματα : «προδιάθεση για τραγούδι».

Φυσικά υπάρχουν και τεχνικές εκπαίδευσης με cd ή ακόμα με καθόλου προτροπή-διδασκαλία μέσω cd ή δασκάλου,αλλά με τα μικρά πουλιά να αναπτύσουν μόνα τους τις γενετικές τους ικανότητες.
Οπωσδήποτε ο κάθε εκτροφέας ακολουθεί το δικό του σύστημα και εφαρμόζει τις μεθοδολογίες και τις τεχνικές εκείνες που κατά την άποψη του φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η διατροφή και η χορήγηση αυτής παίζει μεγάλο ρόλο στα καλύτερα αποτελέσματα που θέλουμε να πάρουμε από τα πουλιά που προετοιμάζουμε για έναν διαγωνισμό και για αυτό το λόγο επισημαίνεται στο παρόν άρθρο.



Χρειαζόμαστε μια ισορροπημένη διατροφή που παρέχει τις θρεπτικές ουσίες στις σωστές αναλογίες. Η διατροφή που χορηγούμε πρέπει να είναι ποιοτική και όχι ποσοτική. Η σύσταση της διατροφής αποτελεί ενεργητική ανάγκη του κάθε πουλιού και είναι ανάλογη με την ενέργεια που καταναλώνει. Τα παρακάτω στοιχεία είναι σε θέση να παρέχουν ενέργεια και πρέπει να περιέχονται στη σύσταση της διατροφής:

α.Υδατάνθρακες (συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων στην ζάχαρη στα φρούτα,κλπ.)

β. Πρωτεΐνες (στα αυγά, στα δημητριακά, στα μπισκότα, στους σπόρους, κλπ)

γ. Βιταμίνες (στα λαχανικά, στα φρούτα, σε ορισμένους σπόρους κλπ

δ. Ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, ιώδιο, στα θαλασσινά, στην σουπιά, στο γάλα και στα παράγωγα του κλπ.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να συνθέσουμε ένα μενού με ποικιλία συστατικών, το οποίο να είναι σε θέση να παρέχει στο πουλί όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για μια ισορροπημένη διατροφή. Σίγουρα μία πρωτεΐνη ή μία βιταμίνη δεν αρκούν για να ‘’κρατήσουν’’ έναν οργανισμό στη ζωή. Τέλος το νερό που χορηγούμε στα πουλιά πρέπει να είναι φρέσκο.

Όταν φτάσει η στιγμή πρέπει να ξεχωρίσουμε τα αρσενικά από τα θηλυκά πουλιά. Η κατάλληλη εποχή είναι κατά το πλείστον μετά την πτερρόρεια.Ακριβώς σε αυτή την περίοδο, τα μικρά αρσενικά επιδεικνύουν τις ικανότητες τους στο τραγούδι. Ο εκτροφέας πρέπει να βρει τρόπο, ούτως ώστε τα μικρά αρσενικά να συγκεντρωθούν στο τραγούδι τους, αφού έχει ήδη τελειώσει ο καιρός του παιχνιδιού.
Θα πρέπει να τα χωρίσουμε εγκαίρως και να τα μεταφέρουμε σε ατομικά κλουβάκια, έτσι ώστε να περάσουμε στη φάση της εκπαίδευσης. Αυτό θα ενθαρρύνει τα νεαρά πουλιά να οριοθετήσουμε το χώρο του κλουβιού αυτού ως το δικό τους έδαφος, δική τους περιοχή. Όταν συμβεί αυτό, τα νεαρά Timbrado θα αρχίσουν να τραγουδούν ακόμα περισσότερο, προκειμένου να υπερασπιστούν το έδαφος τους από τα υπόλοιπα πουλιά που βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Η αύξηση αυτή θα ωθήσει τα πουλιά στο να προσπαθήσουν να τελειοποιήσουν το τραγούδι τους. Παρά το γεγονός ότι τα πουλιά έχουν εξασκήσει αρκετές ατελής παραλλαγές στο τραγούδι τους μέχρι αυτό το σημείο ως μέρος της μάθησης τους, η εδραίωση της δικής τους περιοχής θα τα προκαλέσει να αναπτύξουν και να κατασταλάξουν σταδιακά σε μια ενήλικη έκδοση του τραγουδιού τους.

Τα πουλιά διαμένουν σε αυτά τα κλουβιά, επιτρέποντάς τους να έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους για 2 ή 3 μέρες. Μετά από αυτό, τοποθετούνται έτσι ώστε να μην έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους . Αυτό γίνεται τοποθετώντας, για παράδειγμα, τα κλουβιά στη βαλίτσα μεταφοράς, χωρίς το σκέπασμα, ή τοποθετώντας διαχωριστήρες ανάμεσα στα κλουβιά.

Η σκόπιμη τοποθέτηση ενός ενήλικου Timbrado στα νεαρά πουλιά που εκπαιδεύονται ονομάζεται ''προγύμναση''.
Η εξάσκηση του τραγουδιού ενός νεαρού Timbrado και η ανάπτυξη του ''ανώτερου φωνητικού του κέντρου του εγκεφάλου'' συνεργάζονται άμεσα και απευθείας μεταξύ τους.
Καθώς το νεαρό Timbrado προσπαθεί να τραγουδήσει, μπορεί το ίδιο να ακούσει τον εαυτό του και αυτό επιτρέπει στον εγκέφαλο να αρχίσει μια διαδικασία ρύθμισης του τραγουδιού του. Αυτός ο κύκλος που δημιουργείται γύρω από το κελάιδισμα του(τραγουδώ-ακούω-προσαρμόζω) μπορεί να συμβεί και με την παρουσία ή ξεχωριστά από αυτή ενός άλλου ενήλικου αρσενικού πουλιού.
Εάν ένα ενήλικο αρσενικό Timbrado είναι τοποθετημένο κοντά στο υπό εκπαίδευση πουλί, τότε το νεαρό πουλί θα συμπεριλάβει το τραγούδι του ενήλικου επίσης στον κύκλο του πέρα από το δικό του. Αυτό επιτρέπει στους νεαρούς τραγουδιστές να προσαρμόσουν το τραγούδι τους όχι μόνο σύμφωνα με όσα τα ίδια ακούνε από το δικό τους τραγούδι, αλλά και σύμφωνα με το ρεπερτόριο του ενήλικου αρσενικού.





Τα νεαρά πουλιά όσο περισσότερο ασκούνται στο τραγούδι, κατά την διάρκεια της εφηβείας τους, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το ρεπερτόριο του τραγουδιού τους, όταν αυτά ενηλικιωθούν.
Η εξάσκηση-εκπαίδευση είναι πάρα πολύ σημαντική, ένα καναρίνι φωνής όχι τόσο καλού επιπέδου θα βγει πρώτο αν έχει ασκηθεί πολύ καλά, ενώ ένα καναρίνι φωνής πρώτης τάξεως το οποίο δεν έχει ασκηθεί πολύ καλά, μπορεί να βγει τελευταίο.
Ένα καναρίνι που δεν τραγουδάει κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, πολύ πιθανό είναι ότι δεν θα τραγουδήσει και κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.

Βασικός στόχος είναι να κατανοήσουμε το τραγούδι του Timbrado και να είμαστε σε θέση να το εκτιμήσουμε!!
Απαιτείται μεγάλη πείρα και συνεχή απασχόληση γύρω από τον τομέα αυτό.
Το κάθε πουλί έχει το δικό του τραγούδι και η κάθε μελωδία έχει το δικό της ειδικό χαρακτήρα, δίνοντας ένα χαρακτηριστικό προσωπικό αποτύπωμα στη φωνή του κάθε ισπανικού Timbrado.
Όσο πιο πολύ εξασκηθούμε ακουστικά στις νότες του Timbrado, τόσο περισσότερο θα μπορούμε να αναγνωρίζουμε τις λεγόμενες θετικές και αρνητικές φωνές των πουλιών μας.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να επιλέξουμε πιο εύκολα τα πουλιά εκείνα που θα επιλέξουμε να εκπαιδεύσουμε και να κατεβάσουμε σε ένα διαγωνισμό.

Η Περιοδεία του τραγουδιού ενός Timbrado

Παρακάτω περιλαμβάνονται οι νότες που τραγουδάει το καναρίνι timbrado και πως αυτές βαθμολογούνται βάση της FOCDE και της FOE.

FOE - Federacion Ornitologica Espanola
FOCDE - Federacion Ornitologica Cultural Deportiva Espanola


LIST OF EFFECTIVE JUDGMENT IN F.o.c.d.e. And C.o.m.

POSITIVE TURNS (Θετικοί Ηχοι)


Timbres up to 3 points (9)

Rolled Variations up to 6 points -18-

Water timbre up to 3 points (9)

Bell up to 3 points (9)

Floreos up to 9 points (27)

Floreos Slow up to 9 points (27)

Bell up to 3 points (9)

Cloqueos up to 6 points -18-

Castanets up to 3 points (9)

Joint Variations up to 9 points (27)

Slow Water up to 6 points -18-
Semiligada Water up to 3 points (9)

Printing up to 3 points

NEGATIVE TURNS (Αρνητικοί Ήχοι)


Rascada up to 3 points

Estridencias up to 3 points

Nasalidad up to 3 points

FOCDE Κατηγοριοποίηση των πουλιών:

1st Class 90 to 100 points
2nd Class 82 to 89 points
3rd Class 70 to 81 points
Insufficient up to 69 points





LIST OF EFFECTIVE JUDGMENT IN F.o.e., F.o.r.c. And F.o.c.c.e.

POSITIVE TURNS (Θετικοί Ήχοι)


Metallic timbre up to 9 points

Intermediate timbre up to 6 points

Deep timbre up to 13 points

Beaten note up to 6 points

Cascabeleo up to 12 points

Cloqueos up to 16 points

Castanet up to 9 points

Chau Chau up to 6 points

Piau Piau up to 6 points

Floreos of adornment up to 18 points

Bell up to 6 points

Pairs up to 14 points

Printing 1 point


NEGATIVE TURNS (Αρνητικοί Ήχοι)


Rascadas up to 3 points

Estridencias up to 3 points

Nasalidad up to 3 points

FOE Κατηγοριοποίηση των πουλιών:

1st Class 86 to 100 points
2nd Class 71 to 85 points
3rd Class 55 to 70 points
Insufficient up to 54 points

Οι 100 βαθμοί είναι το μέγιστο πού ένας κριτής μπορεί να δώσει.Από το 70 για τη FOCDE και 54 αντίστοιχα για τη FOE και κάτω, το πουλί θεωρείται ανεπαρκές.






ΟΙ ΝΟΤΕΣ ΤΟΥ TIMBRADO ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ  από kon.ts116

FOCDE Timbre and FOE Timbre Metalico
Ταξινομείται ως μια περιοδεία της συνεχούς εκπομπής ρυθμού, το οποίο σημαίνει ότι τραγουδιέται από το πουλί σε περισσότερους από 10 παλμούς ανά δευτερόλεπτο, ταχύτερα από ότι το ανθρώπινο αυτί μπορεί να ξεχωρίσει. Πρόκειται για μια περιοδεία του μεταλλικού ήχου ή ηχοχρώματος (μεταλλική αντήχηση). Έχει μια περιορισμένη φωνητική έκδοση που αποτελείται από το σύμφωνο "R" και το φωνήεν «Ι». Φωνητικά προφέρεται: «riririririririririri". Η νότα παίρνει το όνομα της από την ισπανική λέξη για το παλαιομοδίτικο μεταλλικό κουδούνι της πόρτας.

FOCDE Variaciones Rodadas, FOE Timbre Intermedio and Timbre Profundo
Χαρακτηρίζεται πάλι ως μια περιοδεία της συνεχούς εκπομπής ρυθμού. Πρόκειται για μια περιοδεία σε ουδέτερο τόνο ή κοίλο ηχόχρωμα της μεταλλικής φωνής. Έχει μια περιορισμένη φωνητική έκδοση που αποτελείται από το σύμφωνο "R" και τα φωνήεντα "Ε", "O", "U", και ότι οι συνδυασμοί «ΕΙ» και «OU».
Φωνητικά μπορεί να προφέρεται: "rerere", "rororo", "rururu", "reireirei", ή " rourourou ". Οι επικριτές του Timbrado ισχυρίζονται ότι εξαιρώντας το μεταλλικό στοιχείο, το άκουσμα της νότας αυτής, κάνει το τραγούδι του timbrado να μοιάζει αρκετά με αυτό του καναρινιού Roller, αν βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό μέσα στο ρεπερτόριο του.

FOCDE Timbre de Agua and FOE Nota Batida
Αυτό η νότα ταξινομείται ως μια περιοδεία της ημισυνεχούς εκπομπής ρυθμού, κάτι που σημαίνει ότι η συγκεκριμένη νότα τραγουδιέται από το Timbrado μεταξύ 5 και 9 παλμών ανά δευτερόλεπτο, και μπορεί να διακριθεί από το ανθρώπινο αυτί. Για τη FOCDE αυτή είναι μια υδαρής ηχητική χροιά ενώ η FOE θα επιμένει ότι έχει ελαφρά τονισμένη υδαρή χροιά. Έχει μια περιορισμένη φωνητική έκδοση που αποτελείται από τα σύμφωνα "BL" και ενίοτε "S" και το φωνήεν «Ι». Φωνητικά, μπορεί να προφέρεται: «BLI-BLI-BLI" και ενίοτε "BLIS-BLIS-BLIS". Και εδώ οι επικριτές προειδοποιούν ότι όλες οι περιοδείες με υδατικό τόνο μπορεί να προκαλέσει το τραγούδι του timbrado να είναι πάρα πολύ σαν αυτό του Waterslager καναρίνι εάν η νότα βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό μέσα στο ρεπερτόριο του.

FOCDE and FOE Cascabel
H Cascabel χαρακτηρίζεται ως μια περιοδεία του ημισυνεχούς ρυθμού. Πρόκειται για μια περιοδεία της μεταλλικής χροιάς ή του μεταλλικού ηχόχρωματος. Έχει μια περιορισμένη φωνητική έκδοση που αποτελείται από τα σύμφωνα "L" και "Ν" και το φωνήεν «Ι» και προφέρεται "lin-lin-lin". Το όνομά του προέρχεται από την ισπανική λέξη για τα καμπανάκια του έλκηθρου, ή τα κουδουνάκια των Χριστουγέννων, και θα πρέπει να ακούγεται σαν το άκουσμα από το καμπανάκι το οποίο χτυπάει ζωηρά.

FOCDE Floreos and FOE Floreos de Adorno (in part)
Η FOCDE Floreos και ένα μέρος της FOE Floreos de Adorno ταξινομούνται ως περιοδεία ημισυνεχών ρυθμών. Κάτω από αυτό το πρίσμα είναι μεταλλική χροιά ή κοίλο ηχόχρωμα αυτής. Έχουν απεριόριστη φωνητική συχνότητα και κάθε σύμφωνο ή φωνήεν που δεν θα τις οδηγούσε σε μια άλλη κατηγορία περιοδειών είναι αποδεκτό. Ένα τυπικό φωνητικό παράδειγμα είναι: «tui-tui-tui". Το όνομα προέρχεται από τις ισπανικές λέξεις για μια μουσική άνθηση ή τυμπανοκρουσίες.

FOCDE Agua Semiligada and FOE Floreos de Adorno (in part)
Η FOCDE Agua Semiligada, h οποία αντιστοιχεί στην Floreo Adorno της FOE, έχει χαρακτηριστεί ως μια περιοδεία της ημισυνεχούς εκπομπής ρυθμού. Η περιοδεία αυτή αποτελείται από ένα υδαρό ηχόχρωμα, αν και η FOE προτιμάει να το περιγράφει ως ένα floreo με μια μικρή υδάτινη προφορά. Η περιοδεία αυτή είναι περιορισμένης φωνητικής συχνότητας και αποτελείται από τα σύμφωνα "BL", "GL", "VL", και μερικές φορές καταλήγουν σε "D", και τα φωνήεντα "A", "O", "U" και προφέρεται: ''bla-bla-bla''"blo-blo-blo», «blu-blu-Blu", "blad-blad-blad», «Glo-Glo-Glo", "Vlo-Vlo-Vlo", κλπ.

FOCDE Agua Lenta and FOE Floreos de Adorno (in part)
Η FOCDE Agua Lenta, οι οποίες αντιστοιχεί στη Floreo Adorno της FOE, έχει χαρακτηριστεί ως μια περιοδεία της ασυνεχής εκπομπής ρυθμού, το οποίο σημαίνει ότι η νότα τραγουδιέται με χαμηλότερους από 5 παλμούς ανά δευτερόλεπτο και επομένως, διακρίνεται εύκολα από τον ανθρώπινο αυτί. Η περιοδεία αποτελείται ένα από υδαρή ηχόχρωμα, μολονότι, και πάλι σε αυτή την περίπτωση, ο FOE θα προτιμούσε να το περιγράφουν ως ως ένα floreo με μια ελαφρή υδάτινο τόνο. Η περιοδεία αυτή είναι περιορισμένης φωνητικής συχνότητας που αποτελείται από τα σύμφωνα "BL", "GL", "VL", και μερικές φορές καταλήγουν σε "D" ή "Β", και τα φωνήεντα "A", "O", "U", μερικές φορές σε συνδυασμό με το "I", και προφέρεται: ''blob, blob, blob'', "blou, blou," blou, "bloui, bloui, bloui", "glub, glub, glub'', κλπ. Το όνομά της σημαίνει αργά τρεχούμενο νερό.

FOCDE Floreos Lentos (in part) and FOE Floreos de Adorno (in part)Η περιοδεία αυτή έχει ταξινομηθεί ως ασυνεχής εκπομπή ρυθμού. Κάτω από αυτό το πρίσμα είναι μεταλλική χροιά ή κοίλο ηχόχρωμα αυτής. Είναι απεριόριστης φωνητικής συχνότητας και κάθε σύμφωνο ή φωνήεν ότι δεν την τοποθετεί σε κάποια άλλη κατηγορία περιοδείας είναι αποδεκτή. Τυπικά φωνητικά παραδείγματα είναι: '' Lu lu lu'', ''tuii, tuii, tuii'', ''tuio, tuio, tuio'', ''fliorio, fliorio, fliorio'', ''ta-a, ta-a, ta-a'', ''do-oili, do-oili, do-oili'', ''cueli, cueli, cueli'' κλπ. Το όνομα προέρχεται από τις ισπανικές λέξεις για μια αργή μουσική άνθηση ή τυμπανοκρουσίες.

FOCDE Floreos Lentos (in part) and FOE Chiau-Chiau and Piau-Piau
Αυτές οι περιοδείες είναι ταξινομημένες ως ασυνεχής στις εκπομπές του ρυθμού. είναι μεταλλική χροιά ή κοίλο ηχόχρωμα αυτής Έχουν περιορισμένη φωνητική συχνότητα που αποτελείται από τα σύμφωνα "CH" ή "P" και η ομάδα φωνήεν ''IAU" και εκφράζονται φωνητικά ως: "chiau, chiau, chiau" και "Piau, Piau, Piau" αντίστοιχα.

FOCDE and FOE Campana
Πρόκειται για περιοδείες ασυνεχούς ρυθμούκαι είναι σταθερά στο μεταλλικό φάσμα αντήχησης. Είναι μια περιορισμένη φωνητική συχνότητα και η κατάληξή της η οποία πρέπει να αποτελείται από τα σύμφωνα "Ν", "NK", ''NG'' με σκοπό να ''ακουστεί'' ένας μεταλλικός χτύπος της καμπάνας. Τυπικό φωνητικά παραδείγματα είναι: ''tan, tan, tan''", tlan, tlan, tlan'', "tlonk, tlonk, tlonk", "tonk, tonk, tonk", " tang, tang, tang". Υπάρχει επίσης μια εξειδικευμένη Campana που ονομάζεται "ήχος καμπάνας εκκλησίας" και ακούγεται ως: ''ti-long, ti-long, ti-long''. Το όνομα προέρχεται από την ισπανική λέξη για τη καμπάνα.





FOCDE and FOE Cloqueos
Αυτή η περιοδεία μπορεί να εκπέμπεται σε ημισυνεχής ή ασυνεχής ρυθμούς και βρίσκεται μέσα στην ακτίνα της κοιλότητας της μεταλλικής φωνής. Είναι περιορισμένης φωνητικής συχνότητας και αποτελείται από τα σύμφωνα «CL» και «Κ» και τα φωνήεντα "O" και "U". Τυπικά φωνητικά παραδείγματα είναι: ''clo-clo-clo'',''clok-clok-clok'', ''clu-clu-clu'', ''cluk-cluk-cluk'' or ''clo, clo, clo'' κλπ. Το όνομα προέρχεται από την ισπανική λέξη ''cluck'' για το «τιτίβισμα» του θηλυκού που έχει ζευγαρώσει ή της μητέρας στη φωλιά.

FOCDE and FOE Castanuelas
Η περιοδεία αυτή εκπέμπεται σε ημισυνεχείς ρυθμούς και βρίσκεται μέσα στην ακτίνα της κοιλότητας της μεταλλικής φωνής. Είναι περιορισμένης φωνητικής συχνότητας και αποτελείται από τα σύμφωνα «CL» και «Κ» και το φωνήεν "Α" και εκφράζεται φωνητικά: ''cla-cla-cla''''clak-clak-clak'' Το όνομα προέρχεται από το ισπανική λέξη για καστανιέτες. Κάποιοι εμπειρογνώμονες θεωρούν ότι αυτό είναι μια ποικιλία του Cloqueos.

FOCDE Variaciones Conjuntas and FOE Duos
Ο όρος προέρχεται από την ισπανική λέξη που σημαίνει "ντουέτο". Αυτή η περιοδεία είναι στην πραγματικότητα η ταυτόχρονη παροχή δύο ή περισσότερων ρυθμών από αυτούς που περιγράφονται παραπάνω. Μπορεί να εκτελεστεί με ποικιλία ρυθμών και συνδιασμών.

Ως Αρνητικές νότες εκλαμβάνονται τα εξής:

1.''Γδαρσίματα'' (Scratches)
Οι ήχοι του γδαρσίματος είναι ένα ελάττωμα που γενικά εκδηλώνεται στις συνεχής περιοδείες του ρυθμού, καθώς και σε ορισμένους τύπους του floreos. Είναι μια συνέπεια του πιεσμένου ήχου του συμφώνου "R" πάνω από το φωνήεν, με αποτέλεσμα ένα πολύ δυσάρεστο ήχο για τα αυτιά μας. Όπως και στις άλλες αρνητικές περιοδείες η ποινή θα πρέπει να αξιολογείται ανάλογα με τη σοβαρότητα του ελαττώματος και για το πόσο αυτή η αρνητική περιοδεία επηρεάζει αρνητικά το υπόλοιπο του συνόλου του τραγουδιού του πουλιού.

2.Διαπεραστικότητα (Stridence)
Η διαπεραστικότητα είναι ένα ελάττωμα που αποτελείται από μια ξαφνική και απότομη ανύψωση του τόνου ή της έντασης των ήχων σε μια τραγουδιστική περιοδεία, που παράγει ήχο υψηλής που χαλάει τη μουσικότητα του τραγουδιού.

3. Δομή Φωνής(Νasality)
O ρινικός ήχος είναι ένα ελάττωμα που αποτελείται από την παραγωγή ατελούς φωνής παρόμοια με αυτή που εκπέμπεται από ένα πουλί που πάσχει από μια αναπνευστική ασθένεια. Αυτός είναι ο λόγος για αυτό τον όρο (nasality). Παράγεται όταν υπάρχει ανεπαρκής δομή στα φωνήεντα που παρεμβαίνουν στη φωνητική συχνότητα της περιοδείας, είτε λόγω της έντονης παρουσίας ορισμένων συμφώνων (για παράδειγμα, "G"), και λόγω της ακουστικότητας του, καταλήγει σε αυτό το ελάττωμα. Επίσης, αυτοί οι ήχοι ενδέχεται όπως είπαμε, να προκλήθηκαν από αναπνευστικά προβλήματα στο πουλί.
Κάποιοι βαθμοί επίσης δίδονται από τους κριτές όσο αφορά τη γενική εντύπωση του πουλιού(Impression) και την αρμονία της μελωδίας του (Harmony).Mε αυτό τον τρόπο τα Timbrado κατατάσσονται σε κατηγορίες.

Πιστεύω ότι όσο και να διαβάσει κάποιος για το πουλί που όλοι αγαπάμε, το ισπανικό Timbrado, πάντα θα υπάρχουν τα περιθώρια εκείνα που θα μας επιτρέπουν να ανακαλύπτουμε νέα δεδομένα, είτε μέσω εμπειριών είτε μέσω νέων ανακαλύψεων από τους πιο έμπειρους εκτροφείς ανά τον κόσμο.
Το θέμα είναι ότι πρόκειται για ένα καναρίνι φωνής με εκπληκτικά χαρακτηριστικά και ικανότητες!!


ΚΛΟΥΒΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΒΑΛΕΝΘΙΑ






Εκπαίδευση Καναρινιών Timbrado
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ

Αυτή είναι μια λεπτή φάση, γεμάτη μυστικά.
Υπάρχουν δυο είδη εκπαίδευσης:

1. Η εκπαίδευση του πουλιού ώστε να κελαηδάει όταν τοποθετείται μπροστά σε κριτή, και
2. Η εκπαίδευση του πουλιού ώστε να αποδώσει το καλύτερο κελάηδισμα που μπορεί.

Το πρώτο από αυτά είναι το πιο εύκολο. Τα πουλιά πρέπει να έχουν συνηθίσει να είναι σε σκοτεινό χώρο, έτσι ώστε όταν τοποθετηθούν μπροστά σε κριτή, ερεθισμένα από το φως να κελαηδούν.
Παραμένουν σε αυτά τα κλουβιά, επιτρέποντάς τους να έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους για 2 ή 3 μέρες. Μετά από αυτό, τοποθετούνται έτσι ώστε να μην έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους . Αυτό γίνεται βάζοντας, για παράδειγμα, τα κλουβιά στα συρτάρια μεταφοράς, χωρίς το σκέπασμα, ή τοποθετώντας διαχωριστήρες ανάμεσα στα κλουβιά.

Πρέπει να παραμείνουν σε χώρο όχι καλά φωτισμένο ώστε να συνηθίσουν το σκοτάδι. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με την τοποθέτηση πολύ χαμηλού φωτισμού στο δωμάτιο όπου βρίσκονται, είτε με την τοποθέτηση σκούρας κουρτίνας μπροστά από τα κλουβιά.

Αρκετές φορές την ημέρα τα πουλιά πρέπει να μεταφέρονται ένα ένα ή σε ομάδες των 4, σε χώρο ο οποίος είναι πιο φωτισμένος για να ακουστεί το τραγούδι τους και να σχηματίσουν τα εφόδια της φωνής τους ακούγοντας αυτά που έχουν καλύτερο ή παρόμοιο κελάηδισμα. Εάν χρησιμοποιείται κουρτίνα για να περιοριστεί το φως, είναι αρκετό να τραβηχτεί η κουρτίνα.

Μία ή δυο εβδομάδες πριν από τον διαγωνισμό, έχουμε ήδη κανονίσει την ομάδα και έχουμε επιλέξει τα πουλιά που θα διαγωνιστούν ατομικά. Εάν δεν το έχουμε κάνει ακόμη, θα βάλουμε τα κλουβιά στα συρτάρια μεταφοράς ώστε τα καναρίνια να συνηθίσουν να βρίσκονται εκεί.




Είναι απαραίτητο να βγαίνουν τα ατομικά κλουβιά αρκετές φορές την ημέρα ώστε τα καναρίνια να συνηθίσουν να κελαηδάνε όταν έρχονται στο φως. Είναι απαραίτητο να τοποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια του σπιτιού καθώς και σε διαφορετικές θέσεις στο χώρο του δωματίου. Προτείνεται να τα πηγαίνετε σε άλλες τοποθεσίες με το αυτοκίνητο, και να τα βγάζετε όταν φτάνετε, ώστε να θεωρούν νέες τοποθεσίες και τους θορύβους και κινήσεις του αυτοκινήτου φυσιολογικές και τέλος, αποδεικνύεται ότι είναι χρήσιμη η κατασκευή μιας καμπίνας, παρόμοια με αυτές που χρησιμοποιούνται στους διαγωνισμούς, έτσι ώστε όταν τοποθετηθούν στην καμπίνα μπροστά από τον κριτή να νομίζουν ότι βρίσκονται σε οικείο περιβάλλον και να κελαηδήσουν.

Η απόδοση του καλύτερου κελαηδίσματος από το πουλί είναι πιο δύσκολη. Χρησιμοποιούνται, βασικά, τρεις τεχνικές, οι οποίες αναφέρονται παρακάτω σε σειρά αποτελεσματικότητας, σύμφωνα πάντα με τα δικά μου κριτήρια.

1. Εκπαίδευση με απομόνωση σε οικογένειες.
Τα νεαρά πουλιά χωρίζονται από τους γονείς οι οποίοι μεταφέρονται σε άλλο μέρος.. Τα νεαρά πουλιά τοποθετούνται ομαδικά σε μεγάλα κλουβιά. Ομαδοποιούνται είτε κατά οικογένεια είτε κατά ομοιότητα κελαηδίσματος στο ίδιο οριζόντιο επίπεδο. Τους βάζετε να ακούν μουσική ώστε το τραγούδι της κάθε ομάδας να εξελιχθεί ανεξάρτητα από τις άλλες. Με αυτή τη τεχνική τα πουλιά , μη έχοντας το παράδειγμα του πατέρα, βγάζουν δικούς τους ήχους, φτιάχνουν τις δικές τους παραλλαγές στο ρυθμικό άσμα στο οποίο αισθάνονται πιο ικανά και σε αυτά τα ρυθμικά άσματα θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να εξελιχθούν.

2. Εκπαίδευση με τους γονείς ή με δασκάλους.
Όσοι υποστηρίζουν αυτή τη τεχνική, υποθέτουν ότι αφού ο πατέρας κελαηδάει καλά, τότε και ο γιος θα έχει παρόμοιες ικανότητες κελαηδήματος και θα μπορεί να μιμηθεί σωστά το κελάηδισμα του πατέρα ή και να το βελτιώσει ακόμα. Χρησιμοποιούνται επίσης δάσκαλοι οι οποίοι εκτελούν καλά ρυθμικά άσματα, ώστε να πλουτίσουν το ρεπερτόριο και την εκτέλεση του κελαηδίσματος από τους νεαρούς μαθητές.

3. Εκπαίδευση με κασέτες ή δίσκους (cd).
Όσοι υποστηρίζουν αυτή τη τεχνική, η οποία στέφεται με επιτυχία στους εκτροφείς άγριων πουλιών, υποβάλλουν τα πουλιά σε εντατικές περιόδους ακούσματος κασέτας με καλό κελάηδισμα μέχρι να το μάθουν. Το μειονέκτημα είναι ότι δεν βγάζουν από το πουλί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. αλλά αποκτούν πουλιά «πλήρους φόρμας», επειδή εκτελούν όλα τα ρυθμικά άσματα και, χωρίς να αριστεύουν, παίρνουν καλό σκορ παίρνοντας πόντους για κάθε ρυθμικό άσμα που εκτελούν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΛΑΗΔΙΣΜΑΤΟΣ ΙΙ

Αφού επιτευχθεί τα πουλιά να κελαηδάνε μόλις έρχονται στο φως, καθώς και η εκτέλεση ενός καλού τραγουδιού (χωρίς δάσκαλο ή μαγνητοφωνήσεις), οι εκτροφείς έχουν ακόμα ένα δύσκολο έργο: να τα πάνε στους διαγωνισμούς στις καλύτερες συνθήκες.

Το κελάηδισμα του καναρινιού δεν είναι κάτι στατικό, αλλά αλλάζει ειδικά τους πρώτους μήνες. Και τώρα πρέπει να συγχρονιστεί η καλύτερη στιγμή του κελαηδίσματός τους με έναν από τους διαγωνισμούς.

Η εξέλιξη του κελαηδίσματος του καναρινιού μπορεί να χωριστεί σε τρεις φάσεις

1. Υποκελάηδισμα
Είναι ένα φτωχό και συγχυσμένο κελάηδημα το οποίο παράγουν τους πρώτους μήνες πριν αποκτήσουν ένα καθαρό κελάηδισμα.

2. Πλαστικό κελάηδισμα
Είναι μια καθαρότερη φάση στην οποία το πουλί, με μεγαλύτερες πλέον ικανότητες στο κελάηδισμα, εκτελεί τραγούδι με μεγαλύτερη ποικιλία και καθαρότητα. Ονομάζεται "πλαστικό" τραγούδι επειδή η δομή του ποικίλλει.

3. Πλήρες κελάηδισμα
Κελάηδισμα ενήλικου πουλιού το οποίο έχει μεγαλύτερη ποιότητα και ποσότητα ρυθμικών ασμάτων και το οποίο συνεχίζει μέχρι την εποχή του μαδήματος κατά την οποία το πουλί ξεκινάει ξανά μια φάση πλαστικού κελαηδίσματος.

Περιληπτικά, η ποιότητα του κελαηδίσματος όσον αφορά την ποικιλία και την ηρεμία κατά την εκτέλεσή του έχει αυξητική τάση με κορύφωση το τέλος του πλαστικού κελαηδίσματος, και τότε στο ενήλικο καναρίνι που βρίσκεται σε θέρμη παρατηρείται μια κάμψη.

Υπάρχουν τεχνικές και κόλπα με τα οποία μπορούμε να καθοδηγήσουμε την εξέλιξη του πλαστικού κελαηδίσματος μέχρι το πλήρες κελάηδισμα ώστε η καμπή του κελαηδίσματος να φτάσει στο μέγιστο επίπεδο. Αυτά τα κόλπα μπορούν να χωριστούν σε δυο κατηγορίες: κόλπα για τον εμπλουτισμό του κελαηδίσματος και κόλπα για περιορισμό της καθοδικής πορείας του κελαηδίσματος.

Κόλπα για τον εμπλουτισμό του κελαηδίσματος

- Τα πουλιά πρέπει να έχουν φως. Είναι συνηθισμένο λάθος να τα κλείνουμε σε σκοτάδι για περισσότερο από όσο χρειάζεται για να διασφαλιστεί ότι θα κελαηδήσουν όταν κρίνονται, γιατί η έλλειψη φωτός παρεμποδίζει το κελάηδισμα και ως εκ τούτου την περαιτέρω ανάπτυξή του.

- Πλούσια διατροφή. Μια μικρή ποσότητα αυγού με τριμμένο ψωμί τα ωθεί να κελαηδήσουν. Το ίδιο γίνεται με το μαρούλι το μήλο και την ποικιλία σπόρων. Φυσικά, και οι βιταμίνες ευνοούν το κελάηδισμα του πουλιού αλλά πολλοί είναι αντίθετοι με τις βιταμίνες επειδή φοβούνται ότι τα πουλιά μπαίνουν γρήγορα σε περίοδο θέρμης . Για την αποφυγή αυτού του προβλήματος κάποιοι ερασιτέχνες τους δίνουν συμπλέγματα βιταμινών τα οποία δεν περιέχουν βιταμίνη Ε, η οποία ευνοεί την αναπαραγωγική συμπεριφορά.

- Η απομόνωσή τους σε ατομικά κλουβιά νωρίτερα από το κανονικό σημαίνει ότι επιταχύνεται η εισαγωγή τους στη φάση του πλαστικού κελαηδίσματος. Αυτό όμως περικλείει τον κίνδυνο ότι αν δεν έχουν αναπτύξει τις ικανότητές τους για κελάηδισμα, αναπτύσσουν φτωχό κελάηδισμα με ελαττωματικά γυρίσματα.

- Με την απομόνωση ομάδων πουλιών από άλλες ήδη σχηματισμένες ομάδες, εξασφαλίζεται ότι το κελάηδισμα των πουλιών δεν θα παρεμποδιστεί από το κελάηδισμα άλλων ομάδων και η ανάπτυξη και ο εμπλουτισμός του κελαηδίσματός τους δεν θα παρεμποδιστεί.

- Πρέπει να απομονώνεται το πουλί το οποίο κάνει εύκολα γυρίσματα τα οποία δεν μας ικανοποιούν έτσι ώστε τα υπόλοιπα πουλιά να μην αντιγράψουν αυτά τα εύκολα γυρίσματα.

- Όταν τα πουλιά τοποθετούνται σε κλουβιά το ένα πάνω στο άλλο, όπως στους διαγωνισμούς, τα πουλιά που βρίσκονται στα χαμηλότερα κλουβιά ίσως να παρεμποδίζονται από το κελάηδισμα των πουλιών που βρίσκονται πιο ψηλά. Η τοποθέτηση του πουλιού ψηλότερα θα το ωθήσει να κελαηδήσει.

Κόλπα για περιορισμό της καθοδικής πορείας του κελαηδίσματος

- Αν ένα πουλί κελαηδάει πολύ σκληρά, η τοποθέτηση των ράβδων σε ψηλότερο σημείο στο κλουβί θα το πιέσουν να υιοθετήσει πιο οριζόντια θέση, η οποία προκαλεί πιο ομαλό κελάηδισμα.

- Αυξήστε την ποσότητα σπόρου αγριοκράμβης στο μείγμα σπόρων. Ο σπόρος αγριοκράμβης προκαλεί καθυστέρηση στην σεξουαλική ωρίμανση του πουλιού κατά την οποία μειώνεται ο τόνος του κελαηδίσματος.

- Ο περιορισμός του φωτός περιορίζει την ανάπτυξη του κελαηδίσματος και την σεξουαλική ωρίμανση του καναρινιού.

- Η τοποθέτηση μιας σχάρας στον πάτο του κλουβιού διαγωνισμού θα ωθήσει το πουλί στην υιοθέτηση μεγαλύτερου ύψους και δεν θα κελαηδάει από τον πάτο του κλουβιού. Κατʼαυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ότι το καναρίνι δεν θα βρίσκεται στον πάτο του κλουβιού αναζητώντας τροφή αντί να κελαηδάει την ώρα που κρίνεται.

- Το μπάνιο επίσης ηρεμεί το πουλί έως έναν βαθμό.